Ännu en sen kväll i Oslo!

2008-09-04, 04:16:51 / Kategori: Allmänt

Idag har ja fått väldigt mycke i ordning!!
Ja är typ sjukt trött, och tror verkligen ja börjar bli sjuk(are)..
näsa hals, tung i kroppen.. men de kan bero på jäääkligt lite sömn och endel slit..!


Idag efter att ja sov tre timmar, vaknade 8:00..
så åkte vi alltså iväg till skattekontoret, runt 13:00 så nu hoppas man ju på att få skattekort, norskt personummer å de där
inom tre veckor så man sen kan fixa kontokort! Blir nice!


Efter de blev de Ikea, ja har nu bestämt mig för att mitt rum blir svart och rosa!
De kommer bli sjukt snyggt, kom hem runt 18, så la ja mig å vila, me tanke på min dåliga sömn..
tjejerna var och handlade, lagade mat å sådär och sen blev ja väckt till maten, såå snällt!
lyckades dock bara sova max 30 min på den tiden men men...
efter maten kom rycket.. projekt måla lägenhet!!


Lite hade ju tjejerna styrt me här innan ja flyttade in, deras rum va klara å så..
men hallen fixade vi idag, målade lister, taket, väggarna å dittan dattan!
Mitt rum höll vi oxå på med, JÄTTE TACK till Sofia & Tessan som följde me mig hit 
& har hjälpt till otroligt mycke i lyan och med mitt rum. Utan dom hade de ej gått så fort!
Vi va 5 brudar (6st n'r karen vaknat upp från sin mensvärk/bakfylla som hon försökte sova bort!)
Vi drog ur massa plugg och skruv ur väggarna, skruva ur gammla hyllor, slipade väggar,
spacklade, monterade ner en lampa, målade tak, väggar, lister upptill, fönstret
och började med att måla listen runt dörrn.. så imorn ska ja måla lister nertill
och ett lager till runt dörrn.. sen vart efter skulle vi få dörrarna fixade lr hur de va..
sjukt nice allt som gjorts.. men gud va slitna och trötta all var..

Här kommer bilder på mina inköp idag till mitt fina rum som ska inredas från grunden!
Det enda ja har nu som ska stå kvar en så länge e en 90säng typ =)
som troligen oxå blir utbytt så småning om! så imorn blir de att bygga garderob hehe
Detta kalaset gick alltså på 1200:- norska kronor som blir 1440:- i svenska kronor!!
Asså lr hur.. detta är sjuuuukt billigt, från å me nu älskar ja IKEA!
Har inte shoppat klart, men ja tog lite i taget, blir nog att dra runt 10:e igen, nice!

garderob  förvaringsback hängande förvaring  rullgardin bordslampa spegel som ska målas rosa  hängare till dörr  en mugg  matlådor laptopstöd   rosa ram värmeljushållare2 värmeljushållare blandade rosa doftljus

Mot slutet gick några ner och fixade kvällsmat bestående av mackor med äggröra,
te å sådär, nice!
Fan asså vilket team vi var, helt duktiga!

Imorn ska ja till restaurang Egon på "intervju", ska typ snacka me nån i köket tydligen =)
Får se va de blir av de.. vill ju ha jobb, men ja e mer sugen på bageri lr konditori, känner mig mer inriktad inom de!!
nae.. fy fan.. klockan e mycke inatt igen.. ska man sova kanske =/

Puss och god natt!
hälsningar en sliiiten Lena sin första dag i Norge!! 


Sesi

oooh, jag vill också åka :D



2008-09-05, 00:47:45 URL: http://sesis.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?