Intervju & lunch på Egon..och lite....Shopping =D

2008-09-05, 19:18:09 / Kategori: Allmänt
Japp, idag va vi alla brudarna på Egon och käkade lunch.
Ja åt någe as gott.. de va strimlade biff bitar typ, champinjoner, lök, paprika som va stekt!
och typ som svensk färskpotatis.. så hiiiiimmmmmla mums va de =D

Jo Empa ja vill ju ha jobbet men de e kock jobb.. ja e inte kock..
och det är en väääldigt stor restaurang med ca: 70 anställda, sjukt ju..
Ska göra en gemförelse.. Vi sålde för ca 100.000 på en dag på hummelstugan..
och på Egon säljer dom för 600.000 på en dag i mat och dryck..
så de känns som att ja inte klarar de lixom.. mer kallskänk hållet till mig tack!!
kul å test jobba och bli sågad.. då e de lika bra att inse att de där fixar inte ja..
Men men vi får se hur de blir, ja fick mig en snabb intervju i alla fall! =)
De va för att Sandra och Malin envisades om de.. =P

Ja va inte direkt förberädd haha.. hade ju inge cv lr nåt.. glömde skriva ut några sånna hemma i sverige..
ska ta mig till nåt internet café där man kan skriva ut.. problemet är att ja har grejerna på min dator.. men de löser sig.
Hans första fråga löd i alla fall..
  -Jaha, å vem är du?
(hrm.. va svarar man på en sån stor fråga)
ja som inte alls va förberädd sa något i stilen..
  -Jag heter Lena, är 23 år och kommer från Norrköping.
   Jag har utbildning inom restaurang, och har jobbat som kallaskänka, dock inte som kock..
(nåt i den stilen)
Sen började vi babbla på..

Tyvärr så hade dom inget i kallskänk just nu sa han, men han kunde kontakta två andra Egon.
En tar det 10-15 min till.. med tåg... den andra tar de 10 min med tricken! så kanske vi kunde ordna en intervju med dom på den här egon som ja var på så ja slapp åka (tror ja han sa) haha =P. Och om ja jobbar där och det sedan blir en ledig på denna egon så kan ja ju "byta" restaurang typ...
Men han tog mitt nummer i alla fall och skulle ringa i nästa vecka.. 
han prata om att ja kanske kunde komma in å jobba någon dag för att se vad ja kan..
om dom trivs med mig och om ja trivs där över huvud taget..
Matlagningen kanske är så simpel så att jag klarar av de.. vi får se helt enkelt =D


Efter de gick ja runt å glodde inne på Oslo City och byporten, oslo city är ett fett hus med massa affärer i..
De blev ett par nya skor.. ville köpa två, men dom andra fanns inte i min size..
Och en ny Scarf och ett svart skärp!!


 mina sneakers!    Scarf och skärp



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?