Livet är för kort..

2009-02-21, 02:57:05 / Kategori: Allmänt

Ja tänker mer å mer på resan som jag och Malin förhoppningsvis kommer göra, och göra den ihop!
Mycke kan hända på nästan ett helt år, som de e kvar. Men nu har ja fått mer hopp!
Ska akta mig för de första för allt som kan hålla mig kvar i oslo, norrköping.. va nu de kan innebära..
Vill resa så ja kan boka av och sikta in mot nästa mål på min lista.. den listan kan göras lång..
Livet är för kort för att tänka, ja hinner me de där oxå!
Rätt va de e så kan livet vara påväg att ta slut.
En klok vän sa till mig för några dagar sedan.. "Tänk att leva hela livet med ett OM".
Så jag följde Tessans och många andras råd..

Tänk.. man springer ibland sista sekunden till bolaget för
att hinna inhandla sin ranson alkohol för att senare på kvällen kunna va me på festen (som e som alla andra fester).
..man kanske skulle missa något annars..
De händer ju inte ofta man går hem å läser en bok då istället, utan man vill ju hinna innan bolaget stänger..

Kanske inget bra ex, men ni kanske hajjar va ja menar..
Man gnäller lixom över små saker ibland.. små saker i vardagen som inte e något problem.
Som i mitt/vårt fall.. i vår lägenhet nu, vi har varken inte haft internet lr tv på 3veckor!!
Vi gick nästan under, för vi inte hade koll på omvärden.. dels kanske lite mer för vi e i ett annat land oxå!
Men endå.. Jag följer en stark kvinnas blogg. Denna kvinna skulle säkert kunna göra mycke för att kunna
ta en lång promenad en fin dag, men kan inte det, för hon har sånna smärtor i ben och kropp..
På grund av alla medicin bl.a cortison, som bildar vätska i hennes kropp..
Och ja hoppas verkligen hennes kamp slutar lyckligt och att flera tänker om!
Ja vet inte va ja skulle gjort om ja satt i hennes båt. Skulle man hoppat över bord för länge sen?
lr skulle man vara lika stark som hon? tagit på sig dubbla flytvästar och klamrat sig fast vid livet och dess mening?
Livet är för kort...

Läs gärna sabinas blogg hennes kamp, hur hon överlever dag för dag!
En varm kram till denna kvinna, som vi alla hoppas kommer övervinna denna svåra sjukdom som vi alla hatar,
nämligen cancern..

Ta vara på dina nära..
och glöm dina bekymmer.. imorn kommer nya..

♥Peace Out!




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?