Känner mig jävligt fel behandlad!

2010-11-23, 13:41:52 / Kategori: Allmänt
Det börja me att jag ringde vårdcentralen igår för att jag
haft så himla ont i halsen när ja sväljer under en lång tid nu.
Råkade ringa senare än 8 och fick då ingen tid.
Hon bad mig ringa idag 8:00 för hon tyckte verkligen nån läkare borde kika på mig
och inte bara nån sjuksyster, när ja trots allt ätit penicilin redan i 10 dagar.
Ok, ja kan inte göra något åt det, ja ringde ju trots allt 40minuter senare än resten av hela jävla stan slänger sig på luren!

Så idag ringe jag 8:00 PRICK!!!!
och dom säger att dom ska ringa upp 8:40.
Det är alltså redan många som ringt innan mig, dom sekunderna det gick?!
Väntar och väntar.. klockan blir 9:10 och dom har inte ringt.. va fan e problemet??
Tod ju ingen verktablett idag för att ja inte ville bedövad om ja fick en tidig tid.
Lättare att förklara och visa var man har ont om man inte är bedövad!
Så ja sitter å har ont och väntar på telefonhelvetet hela morgonen...
9:10 då ringer ja upp igen.. och istället för att knappa in numret så valde jag att prata in numret
där man också kan säga ett meddelande.
Och sa då att :
-ni skulle ringt upp mig 8:40 men nu har inte ringt!?!?!
Ja hoppas nu att ni ringer... då säger maskinen i luren.. "vi kommer att ringa upp dig omkring 13:10"
E dom seriösa lr??? kl 13??? Då finns de ju helvet inga läkartider kvar för denna dagen!!
Ja hade ju tid 8:40 för ett samtal och skulle då fått en tid under dagen!!!!!

Så ringde dom upp nu 13:10 å ja fråga isatte varför dom inte ringde förut.. ?
Oj, ja de va tokigt, då måste de blivit något fel.. (och rykte på axlarna ungefär).
Så berätta ja min storry å hon säger..
- Ja jag har tyvärr inga tider kvar nu för dom gick åt imorse..
-
Jaaaaaa men jag ringde ju 8.00 och fick en telefontid och SKULLE ha fått en läkartid.
För hon som ja prata me igår tyckte att en läkare verkligen behövde kika i halsen!!
Så, va ska ja nu göra???

Kan du hålla kvar ett ögonblick säger hon då..
och återkommer med att säga..

-Nae de finns verkligen ingen tid.
Du kan ringa jouren 16:30 för dom har öppet ikväll.
Eller så ringer du tillbaka till oss igen kl 8.00 imorn!

-Jaha,säger ja då, får ja komma till dom ikväll då?

-Njaa de vet ja ju inte, de beror på hur mycke dom har att göra!
så då får du ringa till oss i så fall.


Jag ska ha en tid ikväll så e de bara..
Tror dom att ja kommer ringa imorn bitti till dom igen??
Tredje morgonen irad?? NEJ TACK!!!
Då vänder ja mig till en annan vårdcentral, det är så dom tappar patienter.. "måste blivit något fel"
Jag börjar jobba på torsdag och behöver va medicin så ja klarar av det.
Annars kan ju dom betala ut lön till mig för ja har då fan inte råd att vara ledig!

Ja blev så jävla förbannad så ja kunde knappt hålla mig i telefon.
Å tårarna bara börja rinna när ja la på..
Sitter å bölar som ja vet inte vad, att bli behandlad såhär.. ja har ju sjukt ont..
Å den där jävla standard frågan HAR DU FEBER NU??
Nästa gång ska ja säga.. JA för i helvete 41 grader står termometern på kom, å hämta mig med ambulans!
Ska man behöva ringa å säga, Hej ni måste hjälpa mig, ja står här med huvudet under armet..
Ja får inte dit det igen, kan ni så iho det?!

dom hade kunnat titta på mig å de hade tagit dom 5 jävla minuter!
å hon hade säkert fått bra övertids betalt för de!



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?