Kort båt tur!

2010-11-21, 23:49:28 / Kategori: Allmänt
De blev en väldigt kort båttur.. istället för 4 dagar på silja line
så gick jag av efter första dygnet när vi kom tillbaks till stockholm.
Det kändes helt enkelt inge bra. De va ju också i kallskänken vilket ja visste innan.
Tänkte ge de ett försök, tycker ju de e kul å baka å lite sådär!
Men dom bakar ju fan inget själva heller..
Dom flesta desserter kom färdigt, frysta, de togs upp alla möjliga kakor i kartonger
som vi sen delade upp i tårtbitar, himla tråkigt att man knappt fick göra något.
Känns som att man mest stod stilla å stirrade..

Tyckte inte att all personal va så himla trevliga heller..
Nonchalant att prata finska framför folk som bara kan svenska.
Alltså när man står i en grupp med blandade människor och två helt plötsligt börjar föra en konversation
på finska till varann, precis som att dom vill prata om något som ingen förstår.
När dom endå kan svenska, de e lite fult, speciellt när vi va nya ja å en tjej till!

folk glor på en dom om man är en apa på zoo fan.. Aldrig varit me om värre!
Och den andra nya tjejen å ja blev insläppta i en hytt ihop.. vi skulle alltså dela
och aldrig träffats innan förut, lite fel tycker ja. men men hon verka schysst å vi börja
genast snacka en hel del så de gick ju bra men endå!! Och det var i en hytt bland passagerare.
Så de va ju fest där omkring hela natten när vi skulle sova!

De lukta också avlopp i den hytten.. Även i köket luckta de konstigt, de lucktade typ stall ibland.
Men ibland avlopp där också, jävla ofräsht asså!
Ja va tvungen att påpeka att ja tyckte det lucktade stall haha =D

När vi började närma oss stockholm så pratade ja me dom som har hand om personal i pursen.
Blev sen skickad till en av kökscheferna och fick prata me henne.
Sa då att detta inte va som ja tänkt mig, kallskänken va inte de ja ville lixom.
Men att ja ändå hade provat nu. Och att stanna fler dagar kommer ju inte ändra på det.
Jag kommer inte tycka det är kul, ja lär mig inget nytt och det är sjukt tråkigt!

Jag sa också att jag inte är 100% friskt och att ja varit såhär nästan en månad.
Ätit penicilin som är slut och ändå inte gått över i halsen..
Huvudverk till och från så ja orkade inte helt enkelt..
Så vi kom fram till att jag skulle gå av och dom hör av sig om de blir något ledigt i varmköket.
Men fallet e ju å att de e fortfarande samma arbetsplats och nae, ja vill inte jobba där!

Tror nu attde löser sig endå, ja har sörby här hemma nu fram till 17:e och förhoppningsvis blir de mer vikingline.
Jag har fortfarande kontakt me harrys ocg ja har fått ett nytt möte på hantverkarn.
Tror ja klarar mig endå, kan blir jobbigt att va extra på två båtar.
Ja trivdes ju himla bra på båt nr ett så, dåhär får de bli!

Skönt å va hemma, fick ju bara en dag mellan viking och silja.. nu ska ja gå å sova.
Imorn blir det upp 8 för att ringa om en tid på vårdcentralen, ja måste ha nytt penicilin
ett starkare, annars går detta aldrig över.. kan ju int eva hemma heller lixom, måste få in pengar!!

Detta blev ett långt och tråkigt inlägg!

Men så e de ibland.. natti natti!! =D



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?