Att baka bröd!

2010-09-07, 01:05:28 / Kategori: Allmänt

Shit va dålig ja varit på att skriva här, har iofs haft en fartfylld sommar, med massa jobb.
Men nu börjar den lida mot sitt slut, de mörjar bli kallt om mornar och kvällar.
Stegeborgs hamnkrog har nu bara öppet helger vilket inebär att jag är ledig i veckodagarna.

Jag sökte fast tjänst på stegeborgs brunn, jag fick den!
Kalla mig dum, men ja tacka nej. De kanske e de mest korkade ja gjort!
Asså de e ju lite skruvat att tacka nej till ett jobb när man endå inte har något annat på g.
Men ja vill inte jobba där. Ingen bra magkänsla alls och dom har tyvärr inte bästa ryktet!

Jag söker vidare, har sökt ett inne i stan som ja e sjukt mer intresserad av, verkar va toppen där.
Vi får se va de blir av det, hoppas som fan!
Är ju lite lagom sugen på att skaffa egen lya nu igen, de e dags. Men lättast om man har jobb,
kan bli lite svårt att betala hyran annars.

Mitt senaste inlägg, "ja har köpt inlines", de har faktiskt blivit endel åkande i sommar.
Himla kul e de! har vaierat det med lite promenader, har inte hunnit allt för mycke heller
med endast en dag ledig i veckan. Men nu när hösten är påväg så har ja köpt mig ett träningskort.
Badhuset blev det, så man kan ju simma en hel del vilket är jäkligt skönt!


Jag är väldigt rastlös n i veckorna då ja inte jobbar så idag har ja vänt upp å ner på hela rummet.
Sorterat, rensat, slängt... städat ORDENTLIGT! Ricktigt fräscht här nu!
Har även tvättat rent allt i sängen, tom kuddarna, imorn blir de mina täcken!

Bakade lite bröd idag oxå, vanliga lixom baguetter!
Imorn blir de nog lite bullar, jag köpte lite jäst å grejer till de idag!
Här kommer lite bilder från mitt bak!

knåda å knåda! Upp på plåten! 

Färdiga!! 

 

Nu blir det en film som heter "Beyond the sea" får se om de e något å ha!


♥Peace Out!




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?