Fiskelycka!

2010-09-18, 10:07:47 / Kategori: Allmänt

Nu ska ni få se en bild på nya frillan i vart fall, om nu någon ens kikar i bloggen haha.
De kanske inte e bästa bilden men här e de i alla fall!

Igår fiskade ja lite innan jobbet. Jag stod under en bro i stegeborg där precis nära jobbet. Där va de ingen lycka alls, de nappde från de att ja slängde i, till 2 timmar framåt.
Men de va väl antagligen bara massa små skit, träligt!
Fick där emot så en mård för första gången!

fiske under bron   en mård

Sen flyttade jag mig och ställde mig på bryggan på hamnkrogen.
Alltså där vi har uteserveringen kan man väl säga. Dom nappa inte på metspöt.
Men när ja körde me en gig på kastspöt så va dom som tokiga, dom bodde under bryggan
ja behövde ju inte ens kasta ut lixom, ja droppade bara ner gigen vid bryggan så nappa de.
Samanlagt fick ja 26st Abborrar, men ja slängde i 8 av dom, som va något mindre!
Jag kunde ju välja mina fiskar när ja fick så många!!
De va riiiktigt länge sen ja fick så mycke fisk, de gäller att hitta ett stim!
Här är en bild på när ja hade 14st =D

14 abborrar

De blev att rensa fisken på jobbet.
På vägen hem åkte jag förbi mormor me lite fisk, det uppskattades!
Idag har jag varit förbi farmor oxå, kul att göra nån glad.
Mamma blev ju me glad för hon gillar stekt borre!

Nu ska ja äta lite frukost, börjar bli as hungrig.
Skulle egentligen fiskat me kate på jobbet innan öppning.
Men regnet öser ner så de bidde inget!
Sen blire jobb 12-21. gött me den lila kosingen man får in!

see yaa!




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?