söka jobb i linköping!?

2011-01-03, 21:23:08 / Kategori: Allmänt
Idag har ja inte gjort mycke asså, så himla tråkigt att gå hemma utan jobb.
Jag va å körde aerobics under kvällen, de va skönt, i alla fall efteråt!
Tidigare under dagen har ja bara tvättet och slängt lite skit ja har i skåp å lådor,
vill ju få me mig så lite som möjligt när ja flyttar.
De e ju lättast att rensa innan. Jag va i vår källare i ljura och kikade lite som hastigast på
mina grejer som ligger där från förra lyan. Jag köpte fina lila kuddar sist,
som ja inte ens använde i lägenheten, tanken va att dom skulle ligga fint på en grå soffa!
Så grå soffa bli de ju nu, har kikat på en hel del, men tror ja bestämt mig för en!
Vill dock välja en till färg att ha vardagsrummet.. får se, de e väl lättast att se när man
har det framför sig såklart!

Idag kom de upp ett kock jobb på restaurang plaza i linköping.
Har inte bestämt om ja ska söka det än.
Vet ju hur jobbigt det var med 7mil om dagen till stegeborgm så i så fall kommer de nu bli närmre 8-9.
Visst man kan ta buss/tåg, men man kan inte alltid lita på att komma fram,
plus att det tar längre tid att ta sig runt på de sättet.
Får se, ska suga på det några dagar.



Natta

Såklart du ska. Söka allt du kommer över som ändå ger en möjlighet för inkomst när du nu får en lgh. Annars tänker du jävligt dumt Lena. Linköping är inte så långt som man tror. Går skitfort fram och tillbaka. Du kanske till och med kan be jobbet om ersättning för pendlandet. Tänk att det endast är 1h pendlande om dagen (jaa både med bil och tåg) vad förlorar du på det? Nada =)(Försök smita på campusbussen, det är gratis hihi)



2011-01-04, 15:36:31

sarase

Plaza ligger inte så långt ifrån tågstation! Klart du ska söka! Sen kan du ju tacka nej om det inte känns rätt efter att ha varit på intervjun o du blir erbjuden jobb! Kom igen nu Lena!!! :) Jag hade jätte trevlligt nyår.. hade ju varit sjuk innnan men senare på nyårsafton mådde jag bättre och tillslut kunde jag släppa loss :D Hade ni kul? Grym outfit du hade :) Täffa Cissi på stan idag btw. Vi borde hitta på ngt alla tre snart :) Kram!



2011-01-04, 16:12:02 URL: http://sarase.blogg.se/

Lena Nilsson

Du har ingen blogg att svara till natta men en timma om dagen hur räknar du då? de tar ju 30min för mig att komma ner till stan om ja ska köra lokal trafik?

å sen 30min kanske till linköping. å så hem, å de e ju 2 timmar.. och ja vet inte hur sena kvällar de är. Man lär ju få stå å vänta på tåg å spårvagnar hit å dit i bli försenad för tågen inte går som de ska. Hatar lokaltrafiken, Och ja vill inte styra mitt jobb efter tåg tider för sånt folk är pain in the as! Jag har ju pendlat förut 7 mil om dagen och vet hur jobbigt det är i längden och dyrt.. så ja tänker inte "jävligt dumt" om ja inte tar de natta! de e inte bara kasta pengar fram till bensin heller, man kan få tillbaka på skatten året efter OM man kommer upp i rätt antal mil lr så.. men annars får man normalt inte de från arbetsplatsen, för dom har inte tvingat dit mig! Men får se hur ja gör..



2011-01-04, 17:02:32 URL: http://leenaas.blogg.se/

natta

Skit samma om tid, tycker mer att du skyller bort dig på saker som annars inte är så jobbigt. Man kan tyvärr inte få allt. Vad gör du när du väl sitter med en lägenhet du inte kan betala? Bättre att söka sådant som finns. Du vet att jag vill ditt bästa. Men ibland får man ju tänka lite positivt också. Vem vet det kanske finns någon du kan samåka med, kanske även att de har överseende med att bussar och tåg inte alltid kommer när man vill och som jag skrev sist du kanske får ersättning av jobbet pga av pendladet. A ja. Håller tummar för icajobbet men tycker även du ska se vad du kan få ut av detta jobb med. Det stod ju kock :-)



2011-01-04, 20:05:40

Lena Nilsson

man får inte ersättning av jobbet, de e ju inte deras skylldighet. man får det från skatten, men de e inte mycke. ja ser inte allt negativt natta, men de e inte du som ska pendla, ja har gjort det förr och vet hur jobbigt och DYRT det är =/ så e de!



2011-01-05, 13:49:41 URL: http://leenaas.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?