Räkfrossa...

2011-05-07, 01:23:39 / Kategori: Allmänt
Jobbade ju extra på Saga Lejon idag 16-23:30.
Jätte trevligt även denna gång, verkligen trevlig personal! Tummen upp!
Blir alltid lite snicksnack efteråt så ja kom iväg förns vid tolv slaget.
Jobbade ensam i köket, lite spännande, bara jobbat där en gång innan
dock aldrig på en räkfrossa, men de va ju skapligt simpel mat som vem som helst fixar så de kändes ju ok =).
Tog mig en extra halvtimmas arbetstid när båten kommit i land, jag hjälpte serveringen
så dom kunde bli klara snabbare, vilket gynnade både mig och dom.

Det var som sagt en räkfrossa kryssning.
Man frossar helt enkelt i räkor!! och såhär kom räkorna ut från mig i köket





Har ju inte så bra kamera på mobilen så lite suddigt blir det.
Ni får ha överseende med det =D

Det fanns även dom som hellre önskade rostbiff med potatis sallad.
Så såg den ut:



Som sagt simpelt!
Meningen är ju att servisen själv ska kunna lägga sånt här.
Därför är det simpel kall mat.
Men idag behövdes det en i köket så det skulle hinnas med!
De va ca 60 gäster och alla var nöjda och glada.
Vi hade även 5 veganer ombord. okej vegetarian..
Men va fan äter en vegan!!?? dom äter ju knappt sånna corn grejer för
att många av dom sakerna binds ju ihop med ägg haha inte lätt
att gå ut å äta som vegan i dagens läge, de gäller att tänka till när man lagar deras mat!

Nu ligger ja i ett bad. ont i fötterna, eftersom ja jobbar så lite nu!
Men imorn är det också jobb inbokat, men på Fredgagården istället.
Det blir servering, kul me omväxling också, men inte lika taggad inför det.
Dom hade lite att erbjuda inför sommarn me sa han när han ringde.
klockrent, hoppas på mycke extra på mina lediga veckor =D.

Nae nu ska ja inte tjata mer.
Trevlig helg folkens!

Natti natt!!!!  ♥

saraase

men åhh va gott Lenis! Du får jätte gärna laga mat till mig nån gång ;) Haha ja juste, kommer ihåg att du gilla den klänningen och ville att jag skulle ha som pressbild. Söto =) PUSS!



2011-05-07, 17:54:33 URL: http://sarase.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?