Helgen som gått...

2011-04-17, 23:11:37 / Kategori: Allmänt
Fredagen slutade inte som ja tänkt mig!
Snackade lite med cissi och vi kom fram till (hon övertalade mig)
att vi skulle ta ett glas vin hemma hos henne å sncik snacka lite!
Riktigt trevligt, jag köpte en gräddfil och en marabou choklad på vägen dit
så vi skulle gotta oss lite med att dippa morötter, mums!
Ett par glas blev det och sen hem och nanna kudden.

Lördagen vakna jag ju förståss pigg och glad inför mitt långa arbetspass jag hade framför mig!
Jobbet på båten Saga lejon, den var hyrd av en man som fyllde 50 år!
Började vid 12 med alla förberedelser till deras mat..
Gästerna klev ombord runt 19 då lämnade vi hamnen för en tur ut i skärgården
och vi var sedan tillbaka och förtöjda 23:45.

Tänkte fram och tillbaka om man skulle möta gänget som firade natta å gå ut.
Men de kändes lite ovärt när klockan redan var 00:15 då ja klev av båten.
Hade jobbat i 12 timmar och kände mig inte så fräsch å hade inte rätt kläder å ingen
alkohol att hella in mig.. + att dom planderade att gå typ då..
Så de va mer värt med ett varmt bad när ja kom hem, GÖTT som fan!

Sjukt nice var det på Saga, träffade trevliga människor, och ägaren (kapten) är jätte
trevlig han också! Det kommer nog bli en kanon sommar att jobba för dom tror jag!






Första bilden är saga lejon, 4 däck med dansgolv och personal hytter längst ner!
Andra bilden wasa lejon där ja jobbar i sommar, är inte så stor, finns inga personal hytter å så.
När det ibland blir mycke jobb så får man la sova i gången bara.
Lite drygt att bila hem om man jobbat 8-18 och som det är ibland, en kvälls körning 19-23,
och sen upp å jobba 8 igen, då slipper man gärna att pendla, slaggar hellre på en madrass bara.
Man sparar ju mer än en timma!





KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?