Vilket skämt!

2011-02-04, 11:19:56 / Kategori: Allmänt
Jag provjobbade ju i linköping i onsdags och skulle ju egentligen ha varit där
varje dag nu till och med lördag, men ja ringde igår och tackade nej.
Asså vilken röta, dom hade ingen kärlek för maten alls, ja skämdes för att stå i de köket!
För de första så skulle ja va ensam i köket, och ja har aldrig jobbat där innan.
Ägaren kom in när de va beställningar å visade lite å så gick han..

"-Du kan välja något garnityr å lägga på bara"
Men va, hallå? vadå välja, över allt som finns i alla kylar lr? va brukar ni använda lixom?
Sjukt illa!

På en rätt bruka dom lägga zuccini och cocktailtomat grillat lixom vid sian, så ja slängde på ett gäng tomater
(räknade kanske 4 på varje tallrik som va med den rätten).
Å när ja kom in igen så sa ägare nr 2.. Va ska du me alla dom till?
-Lägga på tallriken som garnityr!?! svara ja..
-Men hur många tallrikar e de egentligen? de ska ju bara va en på varje!

EN??? en liten cocktail tomat på varje tallrik, haha jesus! Säg de från början då
och inte låt mig välja själv kan man väl tycka.. tallrikarna såg för jävliga ut.
rödvinssåsen smaka inte rödvin, vitvinssåsen smakade bara salt, varken fisk lr vin smak i den.
Skagen röran smakade typ senap, den va hel vit å smaka senap, inge färg i den, sjukt äcklig.
Å dom sönder bankade fläskfilé bitarna, nae fy asså.. den maten ville ja inte stå för!!

Å så va de dags för dessert, kladdkaka.. detta ska bli intressant tänkte jag!
Jag gick runt å leta lite, å hitta sedan en kartong där de stod kladdkaka på..
KLADDkaka.. Den va helt torr!!
Ja tog fram den å sen kalla ja på ägaren via servitrisen, för att få info om upplägg osv..
Han kommer in å frågar
- va e problemet?
-de e väl inget problem direkt, undrar bara vad de ska va till kladdkakan, och upplägg?
-har du aldrig sätt en kladdkaka?, slänger han hur sig då..
-ursäkta?!, klart ja sätt en kladdkaka men ja vet ju inte hur NI vill ha den på en tallrik.

Han började lägga upp den färdigköpta torra kakan, lutandes på en färdigköpt maräng.
Han dprutade på lite färdigköpt krädde på sån flaska, och ringlade sedan på köpt
chokladsås!!!!! köpt köpt köpt köpt.. va e detta för ställe!!??
de stod att kakan skulle serveras med färsk frukt, så han satte på en physalis!
Och nån form av kompott som ja tror inehöll physalis, vattenmelon och något mer rött..
en låg i någon sörja, typ någon form av sockerlag, vet ej om den va hemmagjord,
jag vågade ärligt inte ens smaka av det!

Ok, jag är verkligen i behov av pengar, men asså jag jobbar inte enbart för pengar
och sedan skäms för det jag serverar ut till gäster..
Att dom har mage att kalla kladdkakan t.ex för restaurangens namn också..
t.ex "Lenas kladdkaka" fast dom har köpt allting färdigt som ligger på dne tallriken!
Vilket skämt!!

Jag klarade inte av att gå tillbaka igen så ja fick ringa å tala om det helt enkelt.
att det finns säkert någon som passar bättre hos dom än jag!
För jag saknade glödjen och kärleken till maten!

Så va de me den saken =D





KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?