helvete..

2008-09-24, 18:09:36 / Kategori: Allmänt
Minst sagt.. helvetet har brutits lös..
Ja en annan trodde ju man skulle få kanske 16.000 i lön + semesterersättningen på ca 7.000.
Fick se idag att jag bara får 15.444 i utbetalning.. WHAT??
Det framgår ingenting om semesterersättning somman SKA ha..
Började fundera om de ingick i timmlönen, men timmlön på 112:-/h när man jobbar på fabrik
och har lönegrad 2 näst lägsta.. låter skumt om semesterersättningen ska va inräknad där?
Då borde de stå på anställningsavtalet vilket det inte gör.. hrm..
Kan alltså inte ringa och fråga nån förns imorn.. för kontor helvetet är stängt =(

Fan asså.. måste betala två hyror i Norge nu för ja kommer in fel me lönerna 8000:-

(dom har konstigt system där.. man får lön den 10:e och hyran ska betalas siste som här..
vilket innebär att ja får lön 10 nov , min första.. så ja måste alltså då lägga ut två nu)

å så har vi en doposition nu oxå.. 7000:-
så de ihop blir 15.000 norska... vilket innebär 18.000 svenska typ..
och ja har 15.444 gaaahhhh.....
sen mobilen 1800:- som ska betalas i oktober, men den kommer ju oxå dras på den här lön för ja får ingen innan sistse.
Räkningar hemma så som bil, a-kassa å lite sånt.. 1500:- - 2000:-
å så ska man ju gärna kunna köpa mat hela månaden.. tur att man ska börja på restaurang..
Nae men shit.. va ska man göra..
Sälja bilen? hrm... då kommer ja på rätt sida...
Om vi nu ska va i Norge till närsta höst och sen dra jordenrunt resa... vi pratar om halvår till ett år på den resan.
Då kommer ja inte behöva bilen endå ju?! lr hur! =D
Men ruttet.. hade ju varit nice att få betala av den å sen e den min.. men men =/
nae vet inte va ja ska göra...

Tips om något svartjobb i stan nu till helgen?? förutom svart taxi... =)

Jenny

hahaha, fiffigt att att alla svenska föreningar har djurnamn! verkligen nytänkande :P



oj, läste precis ditt inlägg.. jisses vad pengar du måste trycka ut! no fun. men jag hoppas det löser sig! när åker du tillbaka till Norge då?



2008-09-24, 19:04:14 URL: http://jennysoderberg.blogg.se/

Jenny

haha, ja tänk om man kunde skita pengar.. det vore fan nåt! då skulle jag äta linfrö till förbannelse!

när börjar du jobba då?



jag fick veta igår att jag har ett litet rum i Oslo nu! skönt. förut har det legat på is, men nu som sagt, har det löst sig! så om allt går som det ska så flyttar jag om någon vecka! gah, det är inte utan att man blir lite nervös :)



2008-09-24, 19:50:42 URL: http://jennysoderberg.blogg.se/

Natta

Hoppas det fixar sig med pengar och allt gumms.

Puss



2008-09-25, 12:30:01 URL: http://lillnatta.blogg.se/

sara

synd att vi inte hann ses mer gumman innan du åkte tillbaka :(



2008-09-25, 20:13:56 URL: http://sarase.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?