Dag 2 på vikingline!

2010-11-10, 00:42:51 / Kategori: Allmänt
Igår när jag gick ombord (15:45)fick jag direkt skriva på alla papper
och sen kom en kock och hämtade mig!
Han visade mig min hytt och hjälpte mig hämta upp mina kock kläder.

Jag bytte om och tog hissen upp i köket!
Klockan va då redan 17:00 och mitt första pass hade börjat!
Himla kul att äntligen komm aigång med jobbandet. Det är en till tjej som e kock
som ja vet just nu, annars e de bara grabbar. I kallis dock så e de BARA tjejer och en kille!
Lite synd, för de e svårare att komma in i ett grabb gäng.. vi har inte samma samtalsämnen ihop som
faktiskt tjejer har =). Men detta är bara min andra dag, kommer säkert träffa dom mer sen =)
Har ju märkt att en tjej från gymnasiet jobbar i kallis =D
Vi stötte på varann igår i köket typ (himla stort, kallis har en egen del).

De gick bra att jobba både igår och idag.
Idag har ja jobbat 10-15, 16:30-22:30. De e typ så tiderna ser ut varje dag.
Fast egentligen e de 10:30 varje morgon men vi hade kockmöte idag!

Va as nära att spy idag, mådde skit kasst just under 1-2 timmar på öppet hav på förmiddagen.
Det stormade som fan! Men ja lyckades hålla det inne, jobbade på vääääldigt sakta.. och sen blev det lugnt på båten, vi kom längre in i skärgården och då försvann illamåendet.. Men inatt ujuj..
vi har t.om plastat sticken i kylen så att matbunkar å kantiner inte ska falla ur.. och inget finns på hyllorna i köket.. de ska bli SJUKA vågor inatt tydligen.. Hoppas ja somnar fort sen och INTE vaknar av dom,
för då spyr ja garanterat!! Va som sagt väldigt nära tidigare idag USCH!!
Nästa gång ja vet om det innan att de blir dåligt väder så ska ja ta en tablett i tid, innan de e försent =)

Nu sitter ja här i mässen och har ätit lite kvällsmat, et blev en macka me ost och skinka, en banan, några annanas skivor, och en kopp te.. finns så mycke gott här, både nyttigt och onyttigt.. men en så länge har ja i alla fall håll mig undan när det är dessert framme! haha

Välkommen hem! =D

Välkomen hem!

anna

hoppas det går super på vannet =)



2010-11-10, 01:18:33 URL: http://hejbloggen.devote.se



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?