Halsfluss!

2010-11-16, 00:17:08 / Kategori: Allmänt

Nu e min hosta typ borta men senaste 2 veckorna har ja även haft svårt att svälja.
varit helt svullen på höger sida, men nu gör det as ont mitt på halsen
precis vid adams äpplet.. varje jävla gång ja sväljer, fan va ont de gör..

Gick ju till sjuksyrran föra torsdagen. Hon tog ett salivtest på några minuter och konstatera
att jag har halsfluss. Så då vet man de!
Jag fick hostmedicin och penicilin men de känns som om halsflussen e över
för att ja inte är svullen på höger sida längre men som sagt.. adamsäpplet..
Satan va ont de gör, svårt att sova, för ja vaknar ibland å så sväljer ja en gång
å då håller de på så kroppen vill typ svälja automatiskt å så gör de ont å så håller de på.
Det kan hålla mig vaken någon timma, störigt..
Störigt om något är det också att jobba med det.
Försöker dricka varmt som syster även sa, men de e svårt att komma ihåg.
När man jobbar i ett varmt kök vill man ju hellre ha kallt vatten. Eller när man jobbat klar,
kanske ett kallt glas juice lockar mera.
Penicilin har ja ätit i 5 dagar, å de blir snarare värre än bättre..
Men syster menar på att, ät alla 10 dagar, ibland kan man behöva två kurer..
e de möjligt?!?!! herregud lixom, ska ja gå å ha ont såhär..
Vill inte gå in igen å tjata om ipren, synd att ja inte hade fler me mig..
De e de första ja ska ta när ja kommer hem!
Hade ja haft en flaska whisky lr sprit, skulle ja lätt tagit en klurre varje kväll asså, så kanske detta försvann!

På torsdag e de dags att kliva av båten..
Har då fått ett intervju lr möte ska man väl kalla det.. på hantverkaren, som behöver extra personal!
Nu börjar ja få in många fötter, as bra, nån gång ska ja ju fastna och jobba hemma lxom!

Nu e ja rätt trött..
Sitter å glor internet och wallander på tv samtidigt.. några av kockarna sitter å glor på den.




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?