Hej klagomuren, ja e sjuk!

2011-02-23, 20:01:41 / Kategori: Allmänt

En till på jobbet blev sjuk så jag får jobba hela veckan, kanon för mig!!
Problemet e ju bara att ja också e sjuk!!
Två mornar i rad nu har ja åkt till jobbet med feber..
Men när kroppen satt igång på jobbet så har febern (med lite knark) avtagit.
Så igår jobbade ja 7-16 va lite hängig å ont i halsen har ja ju, ont att svälja!
Men ja klarade av det.. Men under kvällen hemma när kroppen vilar va ja helt död igen!
Och febern kom krypande under kvällen/natten!
Vaknade me feber idag å kände mig värre men åkte till jobbet endå.
Har inte råd å vara ledig å ja vet att dom behövde mig där.
När alla luncher va iväg skickade och de mesta va klart runt 12.
Så skickade som hem mig så ja fick kurera mig lite och orkar jobba torsd-fred.
Vilket behövdes! Jag sov 3 timmar när ja kom hem å mådde mycke bättre efteråt.

Vi har haft problem med värmen här hemma i veckan.
Kanske dels det som utvecklade febern!
En kväll va temperaturen här hemma nere på 18 och det normala e väl 23.
Morgonen efter var den nere på 16,3 grader, sjukt kallt...
Sovit as dåligt två kcällar nu pga det och febern..
Sovit i joging byxor, två långärmade tröjor, strumpor, tofflor, två duntäcken å envarm filt.
SJUKT att man då fortfarande fryser!!
Men nu känner ja mig bättre, hoppas på att slippa feber imorn bitti!

Min soffa har redan kommit helt sjukt, det tog inte ens en vecka från de att ja köpte den!
Och dom sa att den nog inte kommer förns leveransen v.10.
Sjukt possitivt att man har en soffa när man flyttar in =D Längtar!!!
Har så mycke tänkar och ideér om hur de ska se ut.. vilken tur att ja e så hima rik
så ja kan göra precis hur ja vill, not! :P


Anna

Här ska du få ett tips från en kvinna som är uppväxt i ett hus som håller en temp på 12 grader under vintern =)

Ha en ullfilt närmast kroppen, alltså under täcket. Ovanpå gör den inte så mycket nytta. Och det är varmare att sova i underställ än i tjocka kläder :P



2011-02-23, 21:54:51

Lena Nilsson

de kan ju inte va normalt att växa upp i så kallt!!! Herregud asså.. sjukt kallt ju!



2011-02-23, 22:57:21 URL: http://leenaas.blogg.se/

sarase

Hej söt! Tack för tipset om hemsidan. Har ju kollat erkishjälpen men bara varit där en gång på jakt efter möbler. Har inget tålamod att vänta.. de har ju bara öppet 2 dar i veckan och hinner ju knappt dit då. Så det blev skrivbord på Ikea nu. Såg att du ska komma på min b-day :) Yeeey!



Krya på dig. Hatar att vara sjuk! Kram!



2011-02-27, 17:54:25 URL: http://sarase.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?