Saknar åre!

2011-01-30, 19:07:49 / Kategori: Allmänt
Skulle lätt lunna tänka mig en liten tripp till åre, kanske under slutet på säsongen!









Helt underbart vackert där uppe!
Åre ligger varmt om hjärtat! Borde åkt dit på en säsong alltså!!

Lördagen på sörby va skoj, de va lite annorlunda än att bara
göra iordning mat och packa den.
Det var alltså 150 stycken från ett företag som skulle ha tre rätters.
Borta på sörby herrgården var det också 50pers som skulle ha tre rätters.
Och även i stan någon stans (minns inte var) hade vi personal som åkt iväg för att fixa middag.
Ja fick ansvaret för förätt och dessert till dom 150, så ja va först me och la upp förätter.
Sen körde ja och kökschefen iväg och fixa alla tre rätter på herrgården. Sedan tillbaka
för att lägga desserter till 150 igen. De va riktigt kul, nu vet man ju lite hur de funkar helger me,
kan va bra om det behövs mer hjälp!

Veckan är full av jobb nu, jag ska köra sörby månd-onsdag om dagarna.. och onsd-lörd blir det provjobb
i Linköping om kvällarna, ska bli intressant detta =D. Ingen lust alls att betala massa pengar för
att pendla, men ja har inget val om ja får detta.. fortsätter ju söka, sökte ett jobb senast igår.
Men de ser mörkt ut!

Idag tog ja och Lalla en sväng på maxi, glodde runt lite bara!
Sen har ja legat i sängen å frusit typ hela dagen, skönt som fan att ligga under täcket!
Jag gjorde mig nyligen en jätte god ost och kassler sallad!!!
I den hade jag (förutom ost och kassler tärningar)
Gurka
cocktail tomater
morot
selleri

De räkte å blev sjukt gott, besiken när de tog slut bara.. vill ha meeeer haha
Sjukt gott, knaprigt å gott!! Sallad över lag e ju sjukt gott!!




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?