Aj Aj i tummetott!!

2011-06-27, 21:53:12 / Kategori: Vardagen
En olycka händer så lätt!

Ja e ju expert på att ha fingrarna ivägen i köket..
Vet inte hur många gånger ja kutta mig förra året på stegeborg.
Bl.a så stoppa ja ju ner handen (med samma tumme i täten) ner i matberedaren AJ! haha

Jag var sjukt nära att svimma vilket ja aldrig gjort förut..
Blev sjukt rädd och nervös lixom..
när vi lagt om det å ja stod å vänta på att lägga om på nytt när blöandet skulle sluta
så började ja helt plötsligt må illa och blev helt knäsvag och svag i resten av kroppen.
det blev luddigt i öronen, hörde knappt va dom andra sa.
Dom hämtade mig en stol och ett glas vatten medan jag la en blöt kall
handuk i nacken.. och upp me handen i luften.. efter en stund försvann det.
Sjukt obehagligt..

Här är i alla fall resultatet av min lilla olycka idag.
De e inge värstig sår men skapligt köttigt..



Saknas en bit där



Köttigt värre! 2-2,5 cm långt sår, är glad att ja inte hackade mig igenom nageln
eller typ ner i benet!

Sjukvårdsupplysningen sa ju att dom inte kan göra mycke mer än ja gjort
om ja skulle ta mig till en vårdcentral, eftersom de inte går att sy ihop de där..
Så ja får se till att bandagera om hela tiden så läker de nog snabbt får vi hoppas =)

Midsommar helgen btw har varit sjukt härlig, och jag harvarit ledig nästan hela veckan.
Endast 3 timmar på harrys i tisdags och 4 timmar på fredgagården midsommarafton, helt ok!

Midsommarafton firade ja med grillning och fest i krokek, sjukt trevligt!
Lördagen va de förkrök hos camilla som fyllt år, också riktigt kul kväll.
Sofia va hemma och Diana, emma som ja heller inte träffat så ofta var där!
Och mina, det var flera år sen!! Mycke trevlig och lyckad kväll, tack tjejer!

Nu ska ja slappa lite innan ja kryper till kojs, arbetsveckan är igång..
Men de lär inte bli över 100 timmar denna vecka.. kanske närmre 90 bara!
Bara.. hör ni hur de låter.. helt skadat haha!

Go kväll me er!!!  ♥



wasa anna

Ajaj de där ser inte alls kul ut... Hur ska vi klara oss nu? Hehe kaos på wasa... Va kan du jobba? Haha :)



2011-06-28, 16:54:54

Lena Nilsson

som den DISKARE jag är så jobbar ja på endå hahaha

Klart som fan ja jobbar, den andre kockfan kunde inte å ja har inte råd at va hemma xD



2011-06-29, 21:14:23 URL: http://leenaas.blogg.se/

anna

Tur att du som diskare på båten klarar av att jobba trots skador... Tänk om du varit jungman eller 1:service va hade hänt då?? Haha



2011-06-29, 23:39:03

Lena Nilsson

haha aa elleeeeer haha



2011-07-01, 23:51:40 URL: http://leenaas.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?