Oregano & Basilika

2011-05-11, 10:43:15 / Kategori: Mat

Oregano    Basilika

Dessa fina örtkryddor fick jag av min mormor i förra veckan!
Jag tycker det är både fint och fräscht att ha egna kryddor i fönstret.
Oregano & Basilika, dom luktar ju väldigt gott!
Jag har en rosa kruka till som väntar på en ört, jag tror det får bli timjan.
Timjan är en av mina favoriter!

Det verkarva svårt att hålla örterna vid liv bara.. Någon som har några knep?!
Dom känns torra hela tiden, de känns som att ja vattnar dom varje dag.
Jag skulle vilja vänja dom vid att få vatten en gång i veckan som
resten av mina blommor, men det kanske inte ens går haha.

Tar gärna emot tips om någon kan något om dess överlevnad!


Katja

Kategorierna finns mellan översikt och statistik, där kan man göra fler kategorier!! :)

Åh härligt med örter, hade oxå det förut men dom överlevde inte så länge då jag inte har särskilt gröna fingrar haha!



2011-05-11, 11:05:14 URL: http://katijoun.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?